2010. június 1., kedd

Egy asztalka új élete

Lomtalanításból mentettem meg ezt a kis asztalkát, csúnya almazöld olajfestékkel volt lekenve. Miután leszedegettem róla az almazöldet, lazúros fenyő festékkel szerettem volna az egészet lekenni, de sajnos az asztallap széleinél nagy szögek éktelenkedtek, és a szögek környékén a fa is eléggé elszíneződött. Ezért úgy döntöttem, hogy a széleken inkább sötétbarna, paliszander festéket használok, ami elfedi a csúnya részeket, az asztallap közepét pedig ehhez passzoló világosabb vöröses árnyalatú festékkel kenem le.

A mintát újságpapírból kivágott sablon segítségével festettem. Négyrét hajtottam egy napilapot, ceruzával felvázoltam, majd kivágtam az íves mintát. Az egész asztalt befestettem a világosabb színnel, majd száradás után az asztal közepére fektettem a formára vágott újságpapírt. Azokon a részeken, ahol az újság elállt, kicsit megnedvesítettem a papírt, hogy jól rásimuljon a deszkákra, végül sötét színűre festettem az asztallap széleit.

Már fel is avattam az asztalkát, cserepes növények átültetéséhez éppen megfelelő a mérete.




Nincsenek megjegyzések: