2010. június 13., vasárnap

Illatbomba - lépésről lépésre

Szeretem a természetes virágillatot a lakásban. A gyöngyvirág, jácint, és orgona szezonjának elmúltával, elérkezett a koranyár talán legillatosabb virágainak idénye, most nyílik a sárgaliliom és a jezsámen. Nem tudtam ellenállni, s ezek felhasználásával készítettem egy illatbombának is beillő asztaldíszt. Igaz hogy ez az összeállítás nem nagyon tartós, de pár napig gyönyörű, s addig a virágok illata is erős, intenzív, utánozhatatlan...








A díszhez egy nagyobb méretű fonott gyékényedényt választottam, aminek a belsejét fóliával takartam. Az összeállításban a sárgaliliom és a jezsámen (Philadelphus) mellett néhány eltérő formájú és árnyalatú levelet is felhasználtam (árnyliliom, boglárkacserje, jukka). A hervadás megelőzésére a virágokat leszedés után rögtön vízbe állítottam, majd méretre vágtam, és jól telített vizes oázisba tűzdeltem őket. Először a zöldeket, majd a jezsámen ágacskákat, végül a liliomokat. A zöldes árnyalatú szalagokból kötött masnit drót segítségével rögzítettem. (Az oázistéglák alacsony műanyagtálba kerültek, így később óvatoskodás nélkül lehet „öntözni”, pótolni az elpárolgott vizet.) A munka menete lépésről lépésre képekben...













Nincsenek megjegyzések: